Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Krisande Hemtex dumpar byrån

Publicerad: 3 Februari 2011, 07:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

Åkestam Holst tappar kontot när krisdrabbade Hemtex plockar hem marknadsföringen till Borås.


Ämnen i artikeln:

HemtexÅkestam Holst

Hemtextilkedjan Hemtex är inne i en svår ekonomisk kris – som vd:n Erik Gumabon betecknat som ”värre en väntat”.

Förlusterna har eskalerat under 2010.

Nu väljer Hemtex att bryta samarbetet med sin reklambyrå Åkestam Holst.

– Anledningen är att vi vill ta ett omtag på vår marknadskommunikation 2011. Det handlar delvis om en ny strategi nu när lanseringen är genomförd och delvis om nya förutsättningar. Vi kommer att i ökad utsträckning sköta marknadsföringen – från idéarbetet till produktion – inhouse i Borås, säger Hemtex marknadschef Ted Bergström till Resumé.

Åkestam Holst vann kontot 2008.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

HemtexÅkestam Holst

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.