Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Kreab utvecklar Berättarministeriets varumärke

Berättarministeriet och Kreab Gavin Anderson inleder ett samarbete med syfte att öka kunskapen om projektet bland beslutsfattare.


Publicerad 2012-11-15 14:31
Uppdaterad 2015-12-06 14:04

Ämnen i artikeln:

Kreab Gavin Anderson

Dela artikeln:

Kreab Gavin Anderson blir ny pro bono-partner till Berättarministeriet, ett samverkansprojekt mellan kommun och näringsliv som driver skrivarverkstäder för barn och unga.

– Berättarministeriets mål är att hjälpa unga att skriva och få en naturlig känsla för det svenska språket. Vi delar deras utmaningar och ser på det här som ett långsiktigt arbete för att hjälpa dem att bli ännu mer synliga och få fram varumärket i olika målgrupper, säger Bengt Ludvigsson, Sverigechef på Kreab Gavin Anderson, till dagensmedia.se.

Samarbetet har precis inletts och enligt Bengt Ludvigsson är det för tidigt att säga exakt vilka konkreta former samarbetet kommer att få.

– Vi ska stödja Berättarministeriet i deras arbete med de olika projekten och med att öppna fler skrivarverkstäder. Sedan ska vi arbeta mot olika kommuner för att öka kunskapen om deras verksamhet bland beslutsfattarna.

Enligt Dilsa Demirbag-Sten, verksamhetsansvarig på Berättarministeriet var det ett lätt val att börja samarbeta med Kreab.

– Vi ville samarbeta med en byrå som har samma filosofi som vi har. Vi fick ett positivt bemötande av dem och de har medarbetare som brinner för berättelsen. Dessutom kännetecknas byrån av långsiktiga relationer, säger hon till dagensmedia.se.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.