Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Korpen tar in pr- och reklambyrå

Publicerad: 4 december 2012, 07:52
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:02

Korpen inleder ett samarbete med kommunikationsbyrån Sportivity. Det ska bli starten för ett synligare Korpen.


Sportivity är en kommunikationsbyrå specialiserad på idrott och strategisk varumärkesaktivering.

Korpen har inte haft någon fast samarbetspartner tidigare, utan har jobbat med olika byråer beroende på projekt.

– Vi har behov av en byrå med erfarenhet av sport och idrott, men också med kompetens av hur man arbetar med samhällspåverkan för vår bransch. Jag har varit i kontakt med ett flertal byråer tidigare, men Sportivity kändes rätt, säger Petra Lindskog, chef för marknadskommunikation på Korpen.

En av Korpens kommunikationsutmaningar är att korpidrott blivit ett generiskt begrepp.

– Ibland är man inte medveten om att det bakom Korpen finns ett förbund och många föreningar. Vi ser också att det finns ett intresse av att utöva idrott högre upp i åldrarna, och det intresset vill vi möta.

Ett av Sportivitys första uppdrag blir att ta fram en kampanj inför starten av fotbollssäsongen till våren.

Dessutom ska byrån ha hand om påverkansarbete inom exempelvis sportpolitik och anläggningar, vilket är angeläget för Korpen eftersom förbundet inte har några egna anläggningar.

– Min målsättning är att Korpen ska bli mycket mer synligt. Tanken är att samarbetet med Sportivity ska vara långsiktigt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.