onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Köpcentrum växer med Start

Publicerad: 9 februari 2012, 07:27
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:33

Västsvenska köpentret Allum väljer Start Communication som ny reklambyrå.


KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Fem byråer bjöds in tilll pitchen.

– Allum planerar att expandera kraftigt och vi har fått det delikata uppdraget att vara deras partner i det arbetet, projektledare på Start Communication.

Allum ligger i Partille utanför Göteborg och har omkring 5,6 miljoner besökare varje år. Nu planeras en omfattande utbyggnad.

– Det första steget är att jobba med Allums befintliga kommunikation, men vi ska också vara med i det strategiska och praktiska arbetet med hur Allums erbjudande ska se ut framöver och hur det ska kommuniceras, både till konsumenter och potentiella hyresgäster, säger Claes Broström.

Start Communication omsatte 26 miljoner kronor 2011 och hade en byråintäkt på 21 miljoner kronor.

Bland kunderna finns Stena Line, PWC och Scandlines.

Byrån har 26 medarbetare.

– Vi fick 15 nya kunder och växte med 15-20 procent förra året, säger Claes Broström.

Förväntningarna på 2012 är höga.

– Vi har tuffa mål men också goda förutsättningar att lyckas. Från start har vår strategi varit att ha ett brett erbjudande, som omfattar både b2b och b2c. Det har varit en framgångsfaktor även i sämre konjunktur eftersom vi inte är beroende av en målgrupp, säger Claes Broström.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev