Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Komm startar frågekommittéer

Publicerad: 17 september 2010, 13:34
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:38

Komm drar igång kommittér som ska ta upp branschspecifika frågor.


– De ska fånga upp, diskutera och driva aktuella frågor som berör hela kommunikationsbranschen, säger Komms vd Jessica Bjurström.

När Sveriges Kommunikationsbyråer breddades för att inkludera flera olika typer av kommunikationsbyråer startade förbundet åtta kommittéer som representerar olika byrådiscipliner, till exempel reklambyråer, eventbyråer och designbyråer.

Nu tar Komm idén ett steg vidare med frågekommittéer som engagerar fler medlemmar och blir en bas för att driva opinion. Exempel på ämnen för kommittéerna är avtal, pitcher, etik, internationella frågor och utbildning

– Det känns transparent och klokt och väldigt mycket roligare att vara vd för ett förbund med engagerade medlemmar. På det här sättet kan fler ta på sig kappan att företräda vårt förbund utåt sett i olika frågor och vi får input till styrelsen, säger Jessica Bjurström.

Kommittéerna ska ha sju medlemmar. Alla discipliner är inte representerade, men målet är att representanter från tre-fyra av dem sitter med i gruppen

– Jag utser kommittéordförandena, men det handlar om att hitta folk som brinner för olika frågor. Sen utser vi tillsammans övriga medlemmar, säger Jessica Bjurström.

Synnöve Almer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev