tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Komm slår ett slag för nytt pitchförfarande

Publicerad: 23 februari 2012, 07:02
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:32

Komm har tagit fram ett märke som byråer kan sätta på sin sida för att visa att de stöder det nya rekommendationerna.

Ämnen i artikeln:

WestanderSveriges AnnonsörerKommÅkestam Holst

EH

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Som dagensmedia.se tidigare rapporterat i flera artiklar vill Sveriges Kommunikationsbyråer (Komm) ändra på byråvalsprocesserna så att de bygger på cases och aktiviteter såsom workshops istället för specifika skisser eller stratiegiska dokument.

Anledningen till att Komm vill förändra utvalsprocesserna är att de vill att byråerna ska bli bedömda efter lämplighet och meriter istället för kreativa chansningar och gratisjobb.

Komm har tagit fram rekommendationer för såväl uppdragsgivare som för byråer och dessutom har de tagit fram ett märke som byråer kan sätta på sin sida för att visa att de stöder rekommendationerna. Märket länkar dessutom till en landningssida på Komms sajt.

Flera stora byråer såsom Åkestam Holst, Storåkers och Westander har rean valt att använda sig av märket.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev