Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Komm hoppas på fler marknadschefer i Cannes

Publicerad: 28 Oktober 2010, 12:23
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:34

Jessica Bjurström välkomnar Cannes Lions beslut att starta en effektkategori.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsSveriges kommunikationsbyråerJessica BjurströmKommCannes Lions 2010GuldäggetCannes

Som dagensmedia.se tidigare berättat inför Cannes Lions, även kallat "Reklam-VM", en kategori för kampanjer som haft en bevisad effekt på kundernas försäljning.

Sveriges Kommunikationsbyråers vd Jessica Bjurström tror att beslutet kan leda till att fler annonsörer intresserar sig för tävlingen.

– Jag välkomnar beslutet. Cannes kommer fortfarande att vara en tävling för kreativitet, men jag tror att ett sådant här pris är bra när vi diskuterar med våra kunder, säger hon.

Komm jobbar aktivt, säger hon, för att få fler marknadschefer och andra reklamköpare att åka ned till Cannes.

– Det här kan hjälpa till. Det finns mycket man kan lära sig genom att åka dit.

Komm arrangerar Guldägget, som även den mäter kreativitet. Det finns inga planer på att följa Cannes Lions exempel med ett effektpris.

– Vi är ju också medarrangörer av 100-wattaren numera. Vi tycker att det räcker, säger Jessica Bjurström. 

Martin Schori


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.