Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Kodad annons ska locka till GT Guld

Publicerad: 3 december 2012, 09:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:02

Idag får 200 reklambyråer ett utskick från GT, där de uppmanas att delta i annonstävlingen GT Guld.


Ämnen i artikeln:

GT

Meddelandet är inbakat i en annons för drottning Silvias barnsjukhus. Tanken är att på så sätt åskådliggöra årets tema för tävlingen – som är interaktivitet.

– Vi uppmanar till att läsa det första ordet i varje rad nerifrån och upp, för att visa på en form av interaktivitet, säger Claes Johansson, försäljningschef på GT.

Sedan blir det också mejlutskick, och 10 samt 17 december blir det nya annonser i tidningen.

Bakom kampanjen står reklambyrån Milk, som vann förra årets GT Guld.

Då tävlade 27 byråer – i år hoppas Claes Johansson på att 30-40 byråer ska vara med och tävla. I potten ligger tre helsidor i Expressen riks med ett värde på ungefär 700 000 kronor.

– Tävlingen sträcker sig över hela Sverige. Förra året hade vi åtta byråer från Stockholm som tävlade så det är kul att även de upptäcker västsvenska tävlingar.

Efter att denna artikel publicerats hör reklambyrån Milk av sig och berättar att man skickat fel annons. Annonsen är nu utbytt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

GT

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.