Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

KLM väljer Pool

Publicerad: 7 Mars 2012, 07:24
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:30

KLM har valt Pool som reklambyrå. Därmed är flygbolagets nordiska pitch klar.


Ämnen i artikeln:

KLMPool

Pool är specialiserade på marknadsföring av upplevelser och har sedan tidigare kunder som Gröna Lund, Naturhistoriska riksmuseet och Stockholm Globe Arena. Nu får reklambyrån alltså även KLM som kund.

– Det känns naturligtvis jättespännande. Pool har stor erfarenhet från att jobba med resor och upplevelser och det passar oss perfekt, säger Jean Marc Pouchol, Commercial Director North Europé på KLM i ett pressmeddelande.

Reklamuppdraget gäller i hela Norden och innebär att KLM blir en av byråns större kunder.

– Det här känns som en riktigt bra Poolkund. Vi har stor erfarenhet av branschen och vi har också ett upplevelsebaserat erbjudande som passar perfekt på en ”produkt” som blivit mer och mer funktionell och mindre emotionell, säger Markus Wiklund Ferrer projektledare på Pool i ett pressmeddelande.

KLM startades år 1919 och flyger på totalt 135 destinationer världen över.

Arbetsgrupp Pool

Projektledare: Markus Wiklund Ferrer

Strateg: Arvid Axland

Art Director: Johan Pödra

Copywriter: Jenny Åberg Hüttner

Produktionsledare: Therese Andersson

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

KLMPool

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev