Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

KLM väljer Pool

KLM har valt Pool som reklambyrå. Därmed är flygbolagets nordiska pitch klar.

Dante Thomsen


Publicerad: 07 Mars 2012, 07:24
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:30

Ämnen i artikeln:

KLMPool

Pool är specialiserade på marknadsföring av upplevelser och har sedan tidigare kunder som Gröna Lund, Naturhistoriska riksmuseet och Stockholm Globe Arena. Nu får reklambyrån alltså även KLM som kund.

– Det känns naturligtvis jättespännande. Pool har stor erfarenhet från att jobba med resor och upplevelser och det passar oss perfekt, säger Jean Marc Pouchol, Commercial Director North Europé på KLM i ett pressmeddelande.

Reklamuppdraget gäller i hela Norden och innebär att KLM blir en av byråns större kunder.

– Det här känns som en riktigt bra Poolkund. Vi har stor erfarenhet av branschen och vi har också ett upplevelsebaserat erbjudande som passar perfekt på en ”produkt” som blivit mer och mer funktionell och mindre emotionell, säger Markus Wiklund Ferrer projektledare på Pool i ett pressmeddelande.

KLM startades år 1919 och flyger på totalt 135 destinationer världen över.

Arbetsgrupp Pool

Projektledare: Markus Wiklund Ferrer

Strateg: Arvid Axland

Art Director: Johan Pödra

Copywriter: Jenny Åberg Hüttner

Produktionsledare: Therese Andersson

Ämnen i artikeln:

KLMPool

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.