Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Klirrs vd om fusionen med Tewonder

Publicerad: 6 September 2013, 11:11
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

Klirr Stockholms vd Anders Hasselstrand om samgåendet med digitalbyrån Tewonder.


Tewonder går in i Klirr Stockholm och den nya byrån får namnet Klirr Stockholm. Anders Hasselstrand, vd på byrån, säger till Dagens Media att det är det förändrade konsumtionsbeteeendet som lett fram till beslutet.

– Den största anledningen till sammanslagningen är att det digitala genomslaget har ändrat konsumentbetendet. När vi köper och ska handla har vi totalt förändrat beteende, det innebär att den digitala kommunikationen måste vara intregerad i all kommunikation. Vi har jobbat digitalt förut men det har tagit en sådan fruktansvärd fart. Nu kan vi få ett starkare fullserviceerbjudande, och ett erbjudande som inte är så vanligt på marknaden, säger han.

För Tewonder blev konkurrensen från större reklambyråer och pr-byråer för stor.

– De har varit en digital fullservicebyrå som skött allt, men när företagen försöker integrera kommunikation med det digitala kommer de inte till digitalbyrån i första hand. Tewonder får konkurrensen från reklam- och pr-byråer som gör integrerat. De såg att vi måste in ett totalerbjudande för att kunna göra och leverera bra saker, så det var ganska naturligt, säger Anders Hasselstrand.

LÄS OCKSÅ:

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.