Gå direkt till textinnehållet

Klirr byter namn till Nosy - och rekryterar

Mirja Kais blir vd på Nosy. Foto: Klirr/Nosy

Stora förändringar på Klirr Stockholm – byter namn och vd.

Klirr startade som action marketing-byrå 2001, men har genom åren förvandlats till en fullservicebyrå och väljer därför nu att byta namn till Nosy.

- Det här är inte bara ett förtydligande till marknaden. Det är precis lika viktigt internt. Klirr Stockholm har hela tiden jobbat hårt och beslutsamt för att landa rätt i den förändringsresa vår bransch genomgått och genomgår. Det är den inställningen som utvecklat företaget till vad det är idag, säger vd:n Mirja Kais, i ett pressmeddelande.

Mirja Kais som tidigare var byråchef tar över vd-rollen från Fabian Zwedberg. Den tidigare vd:n blir kvar i bolaget som delägare, projektledare och styrelseledamot.

2013 slogs Klirr ihop med digitala byrån Tewonder. Året därpå var byrån tvungen att göra nedskärningar som följd av att flera kunder drog ned på sin marknadsföringsbudget. Men under slutet av förra året fick byrån flera förfrågningar och nya kunder.

Detta har i sin tur krävt ett flertal nyanställningar, bland annat av en multidesigner och en filmproducent. Byrån är nu på jakt efter fler medarbetare, bland anna ent social media manager, en strategisk projektledare och ett kreativt team.

– För oss är det ett tydligt bevis på att vi är i fas med marknaden och erbjuder den kunskap som uppdragsgivare letar efter när de söker en långsiktig kommunikationspartner, så från och med nu heter vi det som gjort oss framgångsrika, säger Mirja Kais.                                                                                           

Nosys övriga delägare är  projektledaren Per Ottosson och Patrik Jaldevik som är affärschef.

Publicerad 2018-02-19 14.13Uppdaterad 2018-02-19 14.15

Dela artikeln: