Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 1 juni 2016, 08:01
Uppdaterad: 1 juni 2016, 08:13
Contentbyrån Klintberg Niléhn gör sitt bästa bokslut hittills.
Ämnen i artikeln:
Klintberg NiléhnContentbyrån Klintberg Niléhn som grundades av Elin af Klintberg och Mårten Nihlén, gör sitt bästa bokslut hittills.
Bolaget, som varit verksamt sedan 2012, redovisade en omsättning på 19,4 miljoner och en vinst på knappt 8 miljoner. Det är en vinstmarginal på mer än 40 procent.
Enligt Mårten Nihlén, vd, ser även 2016 ut att bli ett rekordår.
– Vi har fördjupat samarbetet med ett flertal av våra stora kunder, där vi också går in och tar ett strategiskt ansvar. Detta syns självklart i resultat. Resten är faktiskt hårt arbete, säger han i ett pressmeddelande.
Idag har Klintberg Niléhn fem anställda och tre projektanställda. Någon stor byrå siktar man dock inte på att bli.
– De stora contetfabrikerna finns redan. Vi vill inte växa åt det hållet, utan jobbar istället i små tajta produktioner med kvalitet i alla led. Skulle någon fråga mig om vårt framgångsrecept så är det just hantverket, fortsätter Elin af Klintberg,
Bland byråns kunder finns Åhléns, Ellos, Svenssons i Lammhult, Nordea Private Banking, DUX, Tallink Silja Line, Kinnarps, norska Infinitum, med flera.
Ämnen i artikeln:
Klintberg Niléhn