Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Klikki ska öka L’Oréals digitala synlighet

Digitalbyrån Klikki har fått uppdraget att öka hudvårdsmärket Vichys synlighet på nätet i Sverige, Norge och Danmnark.


Publicerad 2013-04-23 08:44
Uppdaterad 2015-12-06 12:50

Ämnen i artikeln:

Klikki

Dela artikeln:

L’Oréal satsar nu på att öka sin digitala synlighet för hudvårdsmärket Vichy. För att lyckas har de valt digitalbyrån Klikki som partner. 

– Förmågan att förstå och ta till vara på de digitala kanalernas fulla potential i kombination med traditionella kanaler som tv och print för att marknadsföra sitt varumärke kommer att vara nyckeln till framgång för stora varumärken som L’Oréal, säger Anders Nygren, nordisk säljchef hos Klikki, i ett pressmeddelande.

Samarbetet innebär att Klikki ska hjälpa L’Oréal med sökordsmarknadsföring och optimering av Vichys nya sajter i Sverige, Norge och Danmark de kommande 12 månaderna.

– De nya Vichysajterna har redan förbättrats jämfört med de tidigare versionerna. Det beror delvis på vårt ökade fokus på sociala medier. Men också på samarbetet med Klikki, som har jobbat med adwords-annonsering och sökmotoroptimeringen av våra skandinaviska sajter sedan februari i år, säger Susanne Challe, digitalsamordnare för Vichy i Skandinavien, i pressmeddelandet.

Frida Wickberg

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.