Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Klikki-grundaren: ”Drivet av våra kunders beteende”

Ottoboni, Sitrus, Klikki, Seed och Countquest samlas under byrånamnet Nordic Morning. Vid årskiftet planeras även bolagen att slås ihop.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 20 September 2017, 09:59
Uppdaterad: 20 September 2017, 11:45

Ämnen i artikeln:

Klikki

Mattias Falkendal, operativ chef för Nordic Morning.

Dagens Media kunde nyligen berätta att de digitala byråerna Ottoboni, Sitrus, Klikki, Seed och Countquest samlas under varumärket Nordic Morning.

Vid årsskiftet planeras även de fem bolagen att slås ihop till ett. Operativ chef för det nya affärsområdet, och på sikt bolaget, är Mattias Falkendal, grundare till Klikki.

– Förändringen är en del av en långsiktig strategi som är driven av våra kunders beteende och kundernas efterfrågan. De tjänster som vi levererar kring digital förändring kräver en kombination av kompetenser som vi hittills har haft i olika bolag under olika varumärken. Det är en förlegad modell, säger Mattias Falkendal och fortsätter:

– Redan idag sätter vi ihop team som kombinerar alla våra komptenser och i exempelvis Stockholm sitter vi alla redan på samma kontor. Så det här är ett steg mot ytterligare interaktion, och dessutom känns det helt naturligt med ett varumärke för erbjudandet.

Hur ser ni på att skrota så pass kända varumärken?

– Det är varumärken som är kända för sin specialistkompetens, vilket ju inte förändras. Kompetensen finns kvar och det är nu upp till oss att förklara för marknaden vad vi kan göra.

Namnbytet är den första utåt synliga åtgärden för ett förändringsarbete som har pågått under en längre tid, berättar Mattias Falkendal. Den interna förändringen har framför allt handlat om organisation och arbetssätt i syfte att stärka leveransen gentemot kunderna.

Ytterligare ett steg i förändringen planeras att ta vid årsskiftet då de fem bolagen ska slås ihop till ett. Samtliga byråledare blir då kvar i organisationen, enligt Mattias Falkendal.

– Vi har otroligt duktiga personer som har lett respektive bolag. De är kvar och fortsätter i roller som ansvariga för olika kompetensområden.

Ämnen i artikeln:

Klikki

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.