Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Klart – Telia fortsätter med MEC

Publicerad: 30 november 2011, 14:12
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:48

I oktober berättade Dagens Media att Telias mediebyråpitch, enligt källor, ställts in och att företaget skulle fortsätta med sin befintliga byrå, MEC. Nu bekräftar Telia byråvalet.


Telias segdragna mediebyråpitch, där flera byråer lagt ner hundratals arbetstimmar, gick enligt uppgifter till Dagens Media aldrig i mål. När marknadschefen Josefin Lundmark slutade ska hon ha rekommenderat Telia att förlänga samarbetet med MEC – trots att Telia, enligt uppgift, tidigare ska ha bestämt sig för att avbryta relationen med byrån.

Nu står det klart att Telia mycket riktigt fortsätter sitt samarbete med MEC.

– Ja det är ett beslut vi har tagit under hösten, säger Thomas Jönsson, chef för extern kommunikation på Telia.

Men att pitchen skulle ha blivit avbruten är inget han känner till.

– Sanningen är att jag inte vet om pitchen var i gång eller om det bara förbereddes för en pitch, men vi fortsätter att jobba med MEC och mycket mer finns inte att säga kring det.

Men att pitchen varit igång är ett faktum som är svårt att komma ifrån. En mediebyråchef, vars byrå deltagit i pitchen, sa i oktober till Dagens Media angående uppgifterna att pitchen lagts ned:

– Det här är fjärde gången det senaste decenniet som Telia valt att fortsätta med MEC efter en översyn.

Telia är en av Sveriges största annonsörer – förra året investerade bolaget 638 miljoner kronor brutto i medier.

Martin Schori

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.