torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Klarsynt tar in mediebyrå

Publicerad: 6 september 2017, 07:00
Uppdaterad: 6 september 2017, 07:00

Nyligen bytte optikerkedjan Klarsynt reklambyrå. Nu väljer man även en ny mediebyrå.


MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Dagens Media kunde nyligen berätta att Klarsynt valt att inleda ett samarbete med reklambyrån Holy Diver, som får i uppdrag att ta fram ett nytt kommunikationskoncept.

Nu väljer kedjan att även byta mediebyrå, vilket innebär att Maxus tappar uppdraget. Istället tar man in mediebyrån Mash.

Samarbetet omfattar varumärke, positionering, strategi, marknad och media.

– Det unga varumärket Klarsynt vill se över och förtydliga sitt erbjudande från Sveriges främsta optiker. Vi går nu in i ett omfattande strategi- och varumärkesarbete för att både tydliggöra och kommunicera varumärkets värde till den stora målgruppen glasögon- och linsbärare, säger Fredrik Talén, vd på Mash, i ett pressmeddelande.

Det nya samarbetet innebär dessutom att Mash kommer att rekrytera under hösten.

Mash omsatte totalt 120 miljoner kronor under det brutna räkenskapsåret 2015/2016, och gjorde ett rörelseresultat på knappt 2 miljoner kronor.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev