Klarna väljer Make your mark

2018-06-11 09:24  

Contentbyrån Make Your Mark ska skapa redaktionellt innehåll till Klarnas app.

Klarna ska genom sin nylanserade app både erbjuda verktyg och "smidiga funktioner" men också ett flöde av redaktionellt material. För att skapa det redaktionella innehållet har Klarna valt contentbyrån Make Your Mark.

Syftet med innehållet är att skapa en rolig, intressant och givande app som förutom hanterar betalningar även ger användarna inspiration och tips. Artiklar kommer skapas baserat på data om målgruppen och annan statistik från Klarna. Innehållet produceras på både svenska, engelska och tyska.

– Vår nya app är ett bevis på att vi är mycket mer än bara en betalningslösning. Vi arbetar i flera dimensioner för att erbjuda marknadens smidigaste shoppingupplevelse där kunden alltid är i fokus. I samarbete med Make Your Mark ska vi ta fram smart, intressant och inspirerande innehåll som förhöjer kundupplevelsen och skapar ett ännu större utbyte av våra produkter, säger David Sandström, marknadschef på Klarna, i en kommentar.

I och med Make Your Marks nya uppdrag kommer medarbetare från byrån arbeta på plats hos Klarna, något som Jonas Terning, vd på Make Your Mark, tror kommer bli allt vanligare.

– Kommunikationslandskapet är komplext och ställer lika höga krav på planering som på förmågan att kasta samma planering åt sidan och börja på en ny. Om samtliga spelare befinner sig på samma spelplan kan man hitta snabbare synergier mellan till exempel marknads- och kommunikationsavdelningar. Samt fånga upp de bollar som faller emellan. Men att rekrytera tar tid och kan vara svårt om planeringen rivs upp. Då kan ett externt content team, skräddarsytt för den aktuella uppgiften, vara en flexibel lösning, säger Jonas Terning i ett pressmeddelande.

Make Your Mark har även uppdrag åt bland annat Eon, Stadium, Unionen, Försvarsmakten, JM, Bris, Adidas och Villaägarna.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt