Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Klapp & Co får ny vd och fyra kunder

Publicerad: 4 November 2010, 06:18
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

Förra Saab-projektledaren Gabriella Klapp har lämnat Lowe Brindfors för att bli vd på Klapp & Co. På ett par månader har byrån fått in fyra nya kunder.


Gabriella Klapp gick från storbyrån Lowe Brindfors till Klapp & Co i september. Hon tar över vd-stolen efter hennes man Anders Klapp. Byrån har tidigare varit inriktad på film och digitala medier, men tillsammans med sina tidigare Brindfors-kollegor Lotta Råge och Eva Johnsen har Gabriella Klapp breddat byråns uppdrag till att omfatta även traditionella medier.

– I dag behöver man kunna arbeta brett med olika medier för att kunna konkurrera. Jag vill jobba nära kunderna och bygga upp en verksamhet som jag tror på och samtidigt försöka vara en bra chef, säger Gabriella Klapp.

Hon har tidigare arbetat nio år på Stenström Red Cell och tre år på Lowe Brindfors som projektledare.

I dag har Klapp & Co sex medarbetare, men planen är att växa nästa år. På övervåningen i de nya 1700-tals-lokalerna i Stockholm finns ytterligare projektresurser i form av sju frilansare, bland annat de tidigare Brindfors-kollegorna.

Nyligen fick Klapp & Co förtroendet att sätta apotekskedjan Doc Morris kommunikationsplattform och sedan ta den vidare ut i färdig kommunikation. Kedjan har 40 apotek med hudvård som specialitet, bland annat har de egna hudvårdsterapeuter.

– Det är ett roligt, utmanande uppdrag att få arbeta med deras position på en trång och lite förvirrande marknad. Vi har arbetat fram en plattform som knyter ihop deras farmaceutiska kunnande med hudvård på ett trovärdigt sätt, men med en touch av flärd, säger Gabriella Klapp.

I dagarna fick byrån även in Natur & Kultur som kund.

– Det känns jättekul. Jag är kulturvetare och arbetar gärna med fler kunder inom kultursektorn, säger Gabriella Klapp.

Klapp & Co har även fått in en ny kund inom modebranschen och ska arbeta med marknadsföringen för tygföretaget Bantie.

– Vi kommer definitivt att behöva växa om vi fortsätter i den här takten, säger Gabriella Klapp.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.