Byråer
Kjell & Company väljer Carat
Publicerad: 27 oktober 2014, 07:02
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:24
Hemelektronikkedjan Kjell & Co väljer två Dentsu Aegis-byråer för sin nordiska expansion.
Ämnen i artikeln:
CaratDT
Dante Thomsen
Det är Carat och Iprospect som får uppdraget att sköta medieköp respektive SEO åt Kjell & Co, kan Dagens Media berätta.
Uppgifterna bekräftas av Thomas Keifer, som dock hänvisar resten av frågorna till Carat.
Nike Carlstoft är vd på Carat:
– Vi är både stolta och glada för att Kjell & Co vill arbeta med oss, både i Sverige och i Norden, och att vi nu får arbeta med hela uppdraget. Därmed blir de en mycket viktig kund för oss, säger hon till Dagens Media och fortsätter:
– Det är ett framgångsrikt företag med starkt varumärke som arbetar med resultatorienterad kommunikation. De gillade vårt strategiska tänk och våra digitala lösningar. Vi kommer göra vårt yttersta för att bidra till deras fortsatta framgång.
Kjell & Co har 80 butiker i Sverige och huvudkontoret ligger i Malmö. Under 2013 omsatte bolaget 930,5 miljoner kronor (816 miljoner kronor). Rörelseresultatet samma år landade på 81,5 miljoner kronor (60 miljoner kronor). Kjell & Co har runt 700 anställda.
– Kjell & Co gör stora förändringar i sin kommunikation och vår roll som partner kommer mycket handla om att bistå i navigeringen framåt. I ett sådant här uppdrag kan vi verkligen använda våra styrkor inom research/konsumentinsikt samt digitalt som karta och kompass, säger Nike Carlstoft.