Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Kisskampanjen ger guld

Publicerad: 19 April 2018, 19:14
Uppdaterad: 19 April 2018, 20:35

GULDÄGGET. Åkestam Holsts kisskampanj för Ikea belönas med ett Guldägg i Annonseringskategorin.


Ämnen i artikeln:

GuldäggetIkea

Juryns motivering lyder:

"Man kan ju tycka att en annons man kissar på angränsar till effektsökeri. Men när det blir så här sant mot målgruppen, mot konceptet och mot varumärket så är det inte det. Då är det istället bra reklam. Och då finns inget annat alternativ än att ge IKEA och Åkestam Holst Guldägget i annonsering 2018. Gratulerar!"

Samtliga vinnare i kategorin Annonsering:

GULDÄGG

Åkestam Holst / "Ikea pee ad" / Ikea Sverige

SILVERÄGG

M&C Saatchi / "E-annonsen" / Saltå Kvarn

Åkestam Holst / "Glid inte isär" / Ikea Sverige

Forsman & Bodenfors / "Strykes på skinkan" / Apoteket AB

DIPLOM

King / "Bryt tystnaden" / Childhood

Åkestam Holst / "Handla innan du reser" / Apotek Hjärta

Saatchi & Saatchi / "Min helg" / Fiat Group Automobiles Sweden AB

Åkestam Holst / "S.C.H.W.E.P-Metoden" / Norrlands Guld/Spendrups

Reform Act / "Swiiiissh!" / Amnesty International Sverige

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

GuldäggetIkea

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.