Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

"Kissannonsen" ger dubbel vinstchans till Åkestam Holst

Publicerad: 18 Juni 2018, 09:06
Uppdaterad: 18 Juni 2018, 09:31

CANNES LIONS 2018. "Ikea Pee Ad" för Ikea ger två nomineringar till Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2018Åkestam HolstIkea

Åkestam Holst kan ta hem dubbel vinst i kategorin Print & Publishing för den uppmärksammade "Ikea Pee Ad" för Ikea.

Printannonsen har blivit flitigt omskriven och hyllad i internationell branschpress för sitt innovativa grepp, som använder en liknande teknik som ett graviditetstest.

Kvinnor uppmanas nämligen kissa på annonsen, och om det visar sig att hon är gravid framträder en tidigare osynlig text med ett rabatterbjudande på en spjälsäng.

Åkestam Holst har dessutom en vinstchans i kategorin Radio/Audio för "The Voice of Change" För Europride 2018.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.