Kings vd: "Franzén har mod"

Reklambyrån Kings grundare Sunit Mehrotra beskriver Com Hems avgående vd Tomas Franzén som en modig reklamköpare.

Det var våren 2009 som Com Hems reklamkoncept med Judit och Judit först hade premiär. Konceptet ersatte då de dockor som använts i Com Hems reklam sedan hösten 2005.

Bakom varumärkesarbetet, strategin och konceptet med Judit och Judit står reklambyrån King.

– Vi har ett väldigt bra samarbete med Tomas och framför allt teamet omkring honom med Annika Sten Pärson som varit vår närmaste kontakt, säger Sunit Mehrotra till Dagens Media.

Hur är Tomas Franzén som reklamköpare?

– Vi har ju tagit fram ett av Sveriges mest framgångsrika reklamkoncept så jag har stort förtroende för honom. Jag tror också att han hade ett stort förtroende för sitt team när vi tog fram konceptet. Men han är ändå den slutgiltiga beställaren så jag tycker att han har mod som sade att ”nu kör vi på det här”.

LÄS OCKSÅ:

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2013-11-26 08.53Uppdaterad 2015-12-06 12.55

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: