Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

King tappar Tele2 – efter bara sex månader

Publicerad: 11 Augusti 2016, 07:13
Uppdaterad: 4 Oktober 2016, 10:01

Oense om strategin: "Vi hade olika uppfattning"


Efter bara ett halvår har samarbetet mellan reklambyrån King och Tele2 havererat.

Det var i slutet av januari i år som Tele2 meddelade att de efter 16 år långt samarbete med Forsman & Bodenfors istället valt King.

I slutet av maj i år valde Pernilla Oldmark, marknadsdirektör på Tele2, att säga upp sig, utan att ha något nytt jobb att gå till.

Åse Holmberg är ny marknadsdirektör sedan juni:

– Vi har tillsammans med King lagt grunden för vår framtida varumärkesstrategi och det har vi varit nöjda med, säger hon till Dagens Media och fortsätter:

– Det var när vi skulle omsätta strategin i praktiken som våra åsikter skildes sig åt. Vi hade olika uppfattningar om hur vi skulle nå fram rent kreativt.

Vilka kommer ni nu att samarbeta med?

– Vi har påbörjat en pitch med utvalda byråer, vilka de är vill jag inte kommentera i nuläget men vi hoppas kunna landa pitchen inom kort.

Sunit Mehrotra är vd på King:

– Vi hade lite olika uppfattning helt enkelt, säger han till Dagen Media.

Vad var det ni var oense om?

Hur vi skulle gå vidare, om vägen framåt.

På vems initiativ avslutades samarbetet?

– Det var ett gemensamt beslut, det är en erfaren köpare och vi är en erfaren byrå, vi kom gemensamt fram till att det inte funkade.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.