Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

King Street Media återuppstår

Publicerad: 12 April 2016, 12:46
Uppdaterad: 12 April 2016, 15:01

Efter flera års inaktivitet är King Street Media på banan igen. Stefan Andersson och Patrik Nilsson ska lansera Talentums senaste content marketing-satsning, "Native push".


Ämnen i artikeln:

Talentum

King Street Media startades 2010 av Stefan Andersson med flera efter att han lämnande annonspaketet D2D för att sälja kvällspressens magasin.

Från början jobbade man både med Expressen och Aftonbladet, men i slutet av 2012 avslutade man sitt samarbete med Aftonbladet. Sen dess har inte mycket hörts om King Street Media. Hemsidan ligger nere och senaste aktiviteten på Facebook var i februari 2013.

Nu står det klart att King Street Media startar upp igen tillsammans med Patrik Nilsson och får ansvaret för Talentum Medias nya native push-erbjudanden. Ämnesspecifika nyhetsbrev som når ut direkt till den målgrupp som annonsören behöver nå, samt ämnesrelaterade kundevent.

– Det ska bli spännande att börja jobba med Talentums starka varumärken och sälja mer nischat och verkligen kunna fokusera på mätbarheten för kunden, säger Stefan Andersson i ett pressmeddelande. 

Talentum är nöjda med rekryteringarna.

– Jag är jätteglad att få in två så meriterade säljare för att lansera vår nya content marketing-satsning. Det här är en stor satsning för oss och vi har höga krav på att leverera ett verkligt bra erbjudande till marknaden. Jag är övertygad om att Stefan och Patrik kommer göra ett riktigt bra jobb, säger Lotta Malmberg, marknads-och försäljningsdirektör på Talentum, i pressmeddelandet.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Talentum

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.