Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

King mot Svensson i öppningsmatchen

Publicerad: 17 Juni 2013, 10:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:04

Dagens öppningsmatch står mellan King med kunden Svenska Spel och Svensson med deras kampanj för 7-Eeven.


Ämnen i artikeln:

KingSvensson

Reklambyrån King har belönats med ett Guldägg för sin kampanj för Triss.

– Det som är speciellt med Triss är att man bara genom att skrapa, kan vinna mycket pengar på ett ögonblick: plötsligt händer det. I vår annons skrapar vi fram en annan innebörd i en mening, och visar på så sätt i praktiken hur ett enkelt skrap kan förändra allt, säger Charlotte Burlin, marknadschef på Svenska Spel i ett pressmeddelande.

I DN Reklamcupen som startar i dag går King upp mot Svensson och deras kampanj för 7-Eleven.

– Som sponsor av Stockholm Pride tar 7-Eleven ställning för ett öppnare Sverige och stärker reklamkonceptet "i nöd & lust", säger Richard Forsshell, marknadschef på 7-Eleven i pressmeddelandet.

Han fortsätter:

– Vi befäster 7-Elevens position som den som alltid har öppet, oavsett om man är godissugen eller glömt köpa mjölken till kaffet. Förutom öppettider, visar vi att 7-Eleven är öppna för nya influenser och finns där för alla.

Senare i sommar följer 7-Eleven upp med en kampanj som uppmanar folk att gifta sig under Stockholm Pride.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

KingSvensson

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev