Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

King gör Guldäggskampanjen

Publicerad: 2 November 2016, 10:18
Uppdaterad: 2 November 2016, 10:23

King får uppdraget att göra kommunikationen kring Guldägget. "Ett dröm- och ett mardrömsuppdrag i ett", säger byrån.


Ämnen i artikeln:

GuldäggetKing

Varje år väljer Komm en byrå för kommunikationen kring tävlingen Guldägget. I år är det dags för King att axla rollen.

Vilket görs med dubbla känslor:

" Det här är ett dröm- och mardrömsuppdrag i ett. Dröm eftersom Guldägget är en tävling vi själva verkligen tycker är viktig. Mardröm eftersom kommunikatörer (eller vad vi nu vill kalla oss) är bland de mest analytiska, kritiska och medvetna personer som finns. Alltså kanske den jobbigaste målgruppen man kan ha att göra med", skriver arbetsgruppen på King i en kommentar.

Den första kampanjen startar om några veckor, och fortsätter under våren.

Inlämningen till Guldägget öppnar den 7 december, och deadline är 25 januari. Tävlingen avgörs vid Guldäggsgalan den 4 maj nästa år.  

Arbetsgrupp på King

Pernilla Berg, projektledare KingVictor Söderberg, planner KingLinnéa Gardefjord, art director KingJesper Stein, art director KingAxel Lokrantz Månson, art director KingChristoffer Dymling, copywriter KingLinda Nilsson, projektledare GuldäggetFredrik Kullberg, produktionsledare Guldägget


Ämnen i artikeln:

GuldäggetKing

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev