onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Kelly and Pling växer med spritbolag

Publicerad: 21 februari 2012, 06:50
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:32

Nu intensifierar Philipson Söderberg sitt samarbete med Kelly and Pling som från och med årsskiftet ansvarar för nästan alla företagets varumärken. Detta innebär även nyanställningar för reklambyrån.

Ämnen i artikeln:

Kelly and Pling

EH

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Kelly and Pling har arbetat med enskilda uppdrag för vin- och spritimportören Philipson Söderberg i ungefär två år. Från och med årsskiftet har dock samarbetet intensifierats och nu har reklambyrån hand om nästan samtliga av företagets varumärken.

- Vi fick mer och mer att göra och då var det naturligt att ta ett helhetsgrepp och säga att vi hjälper er med allt istället för att göra utvalda uppdrag, säger Erik Höglund, managing director på Kelly and Pling, till dagensmedia.se.

Utöver att arbeta med de företagets olika varumärken så kommer Kelly and Pling även att ta ett helhetsgrepp på själva företaget.

– Philipson Söderberg har en massa intressanta varumärken som till exempel Jack Daniel's och Nicolas Feuillatte . Tidigare har vi jobbat med vissa produkter, men nu tittar vi över i stort sett hela portföljen. I det ingår även att titta på Philipson Söderbergs eget varumärke, säger Erik Höglund.

En del i detta arbete kommer att innebära att gå från mer konventionella kommunikationsmetoder och att allt mer använda sig av sociala medier.

- Vi vill hitta konsumenterna där de är. För att lyckas behöver vi hitta de effektivaste kanalerna. Pr, event och sociala medier är väldigt viktigt för oss just nu.

I och med det intensifierade samarbetet så har rerklambyrån även kunnat genomföra vissa nyanställningar.

- Vi växer hela tiden, men man kan säga att det fördjupade uppdraget har lett till två nyanställningar. Ian Josephson från MD70 och  Caroline Cederroth Nylander från Lowe Brindfors. Caroline hade vi till exempel inte anställt om vi inte hade inlett det fördjupade samarbetet, säger Erik Höglund.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev