Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Kärnhuset kan tappa Pensionsmyndigheten

Publicerad: 24 September 2015, 05:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:50

Pensionsmyndigheten går ut i en upphandling om kreativ kommunikationsbyrå.


Ämnen i artikeln:

KärnhusetPensionsmyndigheten

I februari förra året gick reklambyrån Kärnhuset segrande ur Pensionsmyndighetens reklambyråupphandling efter att totalt 13 byråer lämnat anbud.

Nu inleder Pensionsmyndigheten en ny upphandling gällande kreativ kommunikationsbyrå.

Uppdraget innebär bland annat att översätta den redan framtagna kommunikationsstrategin till en kreativ plattform. Fokus ligger på kommunikation i digitala kanaler, enligt underlaget, och den byrå som vinner uppdraget blir Pensionsmyndighetens kreativa huvudbyrå.

Målet är att långsiktigt öka Pensionsmyndighetens förtroende hos pensionärer och pensionssparare.

Avtalet, som löper på två år med chans till förlängning, uppskattas vara värt 4-6 miljoner kronor per år, fördelat på både byråarvode och produktion.

Den sista dagen att lämna anbud är den 2 november.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.