Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Kärnhuset kan tappa Pensionsmyndigheten

Pensionsmyndigheten går ut i en upphandling om kreativ kommunikationsbyrå.


Publicerad 2015-09-24 05:56
Uppdaterad 2015-12-06 11:50

Ämnen i artikeln:

Kärnhuset

Dela artikeln:

I februari förra året gick reklambyrån Kärnhuset segrande ur Pensionsmyndighetens reklambyråupphandling efter att totalt 13 byråer lämnat anbud.

Nu inleder Pensionsmyndigheten en ny upphandling gällande kreativ kommunikationsbyrå.

Uppdraget innebär bland annat att översätta den redan framtagna kommunikationsstrategin till en kreativ plattform. Fokus ligger på kommunikation i digitala kanaler, enligt underlaget, och den byrå som vinner uppdraget blir Pensionsmyndighetens kreativa huvudbyrå.

Målet är att långsiktigt öka Pensionsmyndighetens förtroende hos pensionärer och pensionssparare.

Avtalet, som löper på två år med chans till förlängning, uppskattas vara värt 4-6 miljoner kronor per år, fördelat på både byråarvode och produktion.

Den sista dagen att lämna anbud är den 2 november.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.