Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Kappahl väljer MEC

Publicerad: 30 Augusti 2013, 05:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:36

Kappahl väljer MEC till mediebyrå för kedjans samtliga fem marknader.


MEC vinner uppdraget efter en upphandling. Kappahl jobbade tidigare med Mindshare.

– Vi kommer att börja arbeta med MEC. De hade den mest attraktiva modellen för att stödja oss i arbetet med att genomföra en mediestrategisk förnyelse, säger Johan Åberg, vd för Kappahl, i ett pressmeddelande, och fortsätter:

– Samarbetsupplägget stödjer vårt nya snabbrörliga arbetssätt och ger oss en god beredskap att skapa snabbrörlig kommunikation, samtidigt i alla kanaler och på alla våra marknader.

Kappahl har som mål att bli "bäst på integrerade kampanjer".

– Ett av Kappahls absolut viktigaste konkurrensmedel framåt är att ha insikt i moderna medie- och konsumtionsbeteenden. Idag fattas köpbeslut ofta innan kunden besöker butik och de digitala kanalerna spelar en större roll, både före och efter köp, säger Johan Åberg.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.