Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Kappahl till Holy Diver

Trots att Kappahl aviserat att mer arbete ska ske inhouse, väljer klädjätten nu en ny reklambyrå. Uppdraget går till Holy Diver.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 07 Juni 2012, 11:58
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:19

Ämnen i artikeln:

KappahlHoly DiverForsman Bodenfors

Det var i februari i år som Kappahl sade upp samarbetet med Forsman & Bodenfors. Istället skulle större delen av arbetet göras internt.

Men nu har Kappahl en ny marknadsdirektör i Anders Paulsson på plats och då inleder bolaget ett samarbetet med reklambyrån Holy Diver.

– Vi ska jobba mer projektorienterat, vilket många bolag gör idag, där Kappahl köper in olika kompetenser och vi blir leverantör. Bland annat ska vi leverera ett strategiskt koncept, säger Andreas Grimelund, vd på Holy Diver.

Andreas Grimelund är dock förtegen om vad samarbetet ska utmynna i, men säger att det handlar om att ”återerövra Kappahls målgrupp – kvinnan mitt i livet”.

– Det här är naturligtvis otroligt kul och spännande. Kappahl blir en stor och viktigt kund och det är ett utmanande uppdrag.

De första resultaten av samarbetet ska bli synliga i höst.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.