Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Kaplans byråintäkt ökar med 27 procent

Publicerad: 26 Februari 2014, 15:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:46

Kaplan ökar både byråintäkten och vinsten. Det framgår av det senaste bokslutet.


Ämnen i artikeln:

Kaplan

Under det brutna räkenskapsåret för 2012/2013 omsatte loyalty managment företaget Kaplan, som bland annat erbjuder direktmarknadsföring, 52,7 miljoner kronor. Det är en ökning med 15 procent från året innan då omsättningen var 45,7 miljoner kronor.

Även rörelseresultatet ökade från 5,1 miljoner till 5,7 miljoner kronor. Byråintäkten blev 33 miljoner kronor, jämfört med 26 miljoner året innan. Det innebär en ökning med 27 procent.

Under det brutna räkenskapsåret, som löper från september till slutet av augusti, ökade antalet anställda på byrån från 21 till 30 stycken.

– Det känns väldigt bra, vi har en stark tillväxt i egentligen hela affären, säger Johan Nordenström, vd på Kaplan till Dagens Media.

Vad beror det på?

– Vi ser ju en stark efterfrågan på våra tjänster och det handlar mycket om den datadrivna marknadsföringen, hur kan man se varje kund och anpassa kommunikation efter det. Vi förstår teknik. Att få ihop teknik och kommunikation blir viktigare och viktigare.

Hur ser året ut så här långt?

– Vi ligger ännu bättre till i år, knock on wood. Vi har kommit halva bokslutsåret och det ser väldigt bra ut. Vi var 30 anställda då, nu är vi 43 i koncernen, inkluderat Köpenhamn. Det växer på i god takt, säger Johan Nordenström.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Kaplan

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev