Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Kampsportsgala handlar byråer

Publicerad: 27 september 2010, 06:10
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:37

MMA-tävlingen Superior Challange knyter till sig tre kommunikationsbyråer. "Det är enormt viktigt att vi kommunicerar rätt med våra besökare och sponsorer", säger vd:n Babak Morteza Aghavali.


Galan hålls den 29 oktober på Hovet i Stockholm. Till i år har arrangörerna lyckats locka till sig en av kampsportens största stjärnor, Joachim “Hellboy” Hansen.

Med anledning av detta vill Superior Challange satsa mer på att kommunicera galan, och inleder samarbete med reklambyrån Spitfire, produktionsbolaget Armstrong och pr-byrån Beone. Man kommer också att använda sig av kampsportaren Musse Hassevall i radioreklam och reklamfilmer.

– Genom att vi lyckats värva en av världens bästa MMA-utövare som inte ens UFC lyckats värva, och som kommer att tävla på Hovet för första gången känns det som vi har växlat upp kvaliteten för denna gala markant. Genom denna stora satsning är det enormt viktigt att vi kommunicerar rätt med våra besökare och sponsorer. Valet av dessa byråer var noga genomtänkt, säger Babak Morteza Aghavali i ett pressmeddelande.

Galans huvudmålgrupp är män 16-65 år.

Martin Schori

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev