Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

K-Rauta byter byråer

Publicerad: 26 Oktober 2015, 11:17
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:24

Byggkedjan K-rauta byter både reklam- och mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

K-Rauta

K-Rauta har tidigare samarbetat med reklambyrån McCann, som tagit fram reklamkonceptet med skådespelaren Jarmo Mäkinen, känd från bland annat ”Jägarna” och ”Beck”, och senare med Fortune.

Nu väljer K-Rauta istället att ta in TBWA och passar samtidigt på att flytta fokus till att bygga relationen med kunderna.

Ny mediebyrå är Scream. Tidigare jobbade K-Rauta med Bright Media.

– För att kunna göra den förändringen har vi sett över allt och tagit in två byråer som liksom oss ser värdet i att behålla och utveckla relationen med kunden oavsett kanal. TBWA och Scream har allt vi önskat oss, kreativ idéstyrka, strategisk kompetens och djupa insikter om byggvarubranschen, retail och CRM. Tillsammans ändrar vi nu spelplanen för byggvarumarknaden, säger Christian Hagegård, tillförordnad marknads- och kommunikationschef på K-Rauta, i ett pressmeddelande.

K-Rauta köpte förra året medier för totalt 111 miljoner kronor brutto, enligt Sifo reklammätningar.

TBWA

Kreativ chef: Kalle Widgren

Kundansvarig projektledare: Cecilia Bauman

Planner: Kalle Wikström

AD: André Persson

Copy: Stephanie Moradi

CRM-strateg: Gunilla Svahn

Produktionsledare: Ylva Windolf

Scream

Kundansvarig /strategi: Daniel Berg

Projektledare: Jenni Norin, Åsa Sohl

Analys: Sofie Westerstrand

Strategi: Ragnar Tingström

Digitalt: Anna Rybecker, Niklas Lindh. Niklas Ekenman

B2B: Erik Lennmark

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

K-Rauta

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.