Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Jysk byter Maxus mot Carat

Publicerad: 4 November 2013, 09:27
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:57

Efter hela 20 år med Maxus väljer detaljhandelskedjan Jysk att byta mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

Carat

Carat vinner uppdraget och blir därmed Jysk mediebyrå på 17 marknader, varav en är Sverige.

– Vår strategi gentemot Jysk har varit baserad på att skapa affärsvärde genom media, det har vi gjort genom att påvisa vår digitala kompetens samt en försäkran om att allt vi gör tar sitt ursprung i en förståelse för den specifika marknaden samt i konsumentinsikt, säger Linda Olsson client service director på Carat, i ett pressmeddelande.

Jysk har sitt huvudkontor i Århus, Danmark. Förra året köpte kedjan medier för 149 miljoner kronor brutto på den svenska marknaden, enligt Sifo reklammätningar.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Carat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.