Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

JvM: "Det är en häftig känsla"

Publicerad: 15 April 2011, 07:40
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:13

Favorittippade Jung von Matt tog igår hem fyra priser under den 50:e upplagan av Guldäggsgalan. "Vi är väldigt stolta och glada", säger Jan Casserlöv, vd på Jung von Matt.


Ämnen i artikeln:

Jung von Matt

Jung von Matts mobila tävling för BMW, "Mini Getaway Stockholm" prisades med guldägg i kategorierna event och interaktivt. Kampanjen tog även hem ett silverägg i media-kategorin.

Byrån fick även ett silverägg i kategorin tidningsannonsering för sitt arbete för resebyrån Ticket.

Det är byråns största framgångar i tävlingssammanhang sedan starten 2006.

– Kanonkul. Vad ska man säga det är en häftig känsla och underbart att få den typen av bekräftelse. Det är det minsta man kan säga, säger Jan Casserlöv, vd på Jung von Matt.

Ni var ju förhandstippade. Vad hade ni för förväntningar under kvällen?

 – Det är alltid bra jobb med i tävlingen och jag kände att vi har lyckats bra trots konkurrensen. Sen är det ju som vanligt att det är lite av ett lotteri men självklart har man förhoppningar på att vinna.

Ni fick även ett ägg för Ticket. Vilket kategori är ni mest stolta över att ha vunnit?

– Alla äggen är lika underbara. Vi är väldigt stolta över att ha vunnit både för Mini och Ticket. Det är underbart att det som vi lämnar in ger effekt och får spridning.

Vad betyder guldäggen för byrån?

– Det är jättekul att vi blir uppmärksammade men sen så innebär det inte att nya kunder kommer springandes.  Vår drivkraft är att få effekt för de kunder vi redan har, det är det vi sysslar med.

Stephan Drenzel


Ämnen i artikeln:

Jung von Matt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev