Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Jung von Matt stärker upp efter tung start på året

Publicerad: 5 September 2013, 12:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

Accent och Morris väljer Jung von Matt. Byrån vädrar morgonluft och har ytterligare tre kunder på ingång.


Efter en tung start på året, med uppsägningar och förlorade storkunder, såg det tufft ut för reklambyrån Jung von Matt. På bara några månader nästan halverades arbetsstyrkan, något som Dagens Media tidigare har berättat om.

– Vi följer vår budget. Vi har krav att leverera mot våra huvudägare, förklarade Jung von Matts vd Jan Casserlöv till Dagens Media.

Under 2012 minskade byråns resultat till 333 000 kronor, från 499 000 kronor föregående år.

– Vinsten har visserligen minskat, men det är fortfarande svarta siffror. Vi är nöjda med det, med tanke på hur branschen ser ut, säger Jan Casserlöv till Dagens Media.

Nyligen blev det klart att byrån knyter till sig accessoar- och resetillbehörskedjorna Accent och Morris. Under september följer ytterligare tre nya kunder, berättar Jan Casserlöv.

I och med de nya kundavtalen stärker Jung von Matt upp bemanningen. Byrån växer med tre nya kreatörer, och består nu av totalt 15 medarbetare.

– Venue, som äger både Accent och Morris, är en hårt satsande kedja. De växer så det knakar och har inte bytt byrå på tio år. Det är klart att det känns bra, säger Jan Casserlöv.

Arbetsgruppen som ska jobba med Venue på Jung von Matt: Jan Casserlöv, kundansvarig projektledare, Maria Fager, operativ projektledare, Johan Jäger, art director, Per Jörnlöv, designer, Magnus Andersson, copywriter.

Gustav Thunander

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.