Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Jung von Matt ska lansera Dunkin' Donuts

Inom fem år ska Dunkin' Donuts etablera sig på 50 platser i Sverige.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 22 Oktober 2014, 08:17
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:25

Ämnen i artikeln:

Jung von Matt

Snart öppnar den första Dunkin' Donuts-butiken i Stockholm. Den är en del i det amerikanska företagets Sverigeoffensiv. Lanseringen ska göras i samarbete med reklambyrån Jung von Matt.

Byrån arbetar just nu för att utveckla både lokaler och kommunikation för kedjan.

– Vi valde Jung von Matt inte bara för deras strategiska och kreativa kompetens. De har en unik förmåga att förstå vad som engagerar människor på djupet, säger Tommy Svensson, vd för Coffee & Brands som är franchisetagare för Dunkin’ Donuts i Sverige, i ett pressmeddelande.

Dunkin' Donuts har i dag nära 11 000 restauranger i 33 länder och säger sig vilja "utveckla svenskarnas fikakultur". Förutom de klassiska donutsen säljer kedjan bland annat muffins, croissanter, bagels och smörgåsar.

Ämnen i artikeln:

Jung von Matt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.