Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Jung växer efter uppköpet

Publicerad: 2 Juni 2017, 12:03
Uppdaterad: 2 Juni 2017, 12:03

Jimmy Rodhelind, vd på Jung Relations.

Jung Relations ökar vinsten med hela 165 procent.


Ämnen i artikeln:

Jung RelationsHallvarsson Halvarsson

I februari 2016 stod det klart att Hallvarsson & Halvarsson Group köper Jung Relations. 2016 är också det första hela året med Jimmy Rodhelind som vd för byrån.

Förändringarna visar sig nu ge resultat. Enligt det färska bokslutet ökade byrån omsättningen med 36 procent till 71,2 miljoner kronor jämfört med 2015. Byråintäkten steg med 14 procent till 40,3 miljoner kronor och rörelseresultatet ökade med hela 165 procent – från 1,5 till 4,1 miljoner kronor.

– Jung har haft en lite tuffare period under 2014 och 2015, men nu mår byrån väldigt bra. Jag är ödmjuk inför det faktum att jag fick ta över en byrå med otroligt stark identitet och stor potential.  Den grunden bidrog till att vi under 2016 kunde öka omsättning, byråintäkt, vinst och antal anställda. Gladast är jag nog ändå över hur hela gänget på Jung tillsammans utvecklat kulturen, kreativiteten och kundnöjdheten på ett helt fantastiskt sätt, säger Jimmy Rodhelind. 

Under 2016 inledde Jung nya samarbeten med kunder som Philips, Sonos, Prisjakt och biltillverkaren Lynk & Co, samtidigt fortsatte arbetet med befintliga arbetsgivare som Volvo Cars, Svenska Spel, Adidas, Procter & Gamble, ICA, Sony Mobile och Blocket.

Enligt Ebba Hultengren, kreativ chef och medlem i ledningsgruppen på Jung, var rekryteringen av en extern vd och integreringen i Hallvarsson & Halvarsson Group en lyckad satsning.

– Det var med skräckblandad förtjusning som vi rekryterade en extern vd och tog klivet in i H&H Group. Med facit i hand var det två mycket bra steg i Jungs utveckling. Vi har roligare nu, vi levererar ännu bättre till våra kunder och med de här siffrorna i ryggen kommer vi inom kort kunna presentera flera spännande satsningar, säger hon.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.