Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Jung ska haussa Åbo

Publicerad: 15 April 2010, 12:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:53

Jung Relations har fått pr-uppdraget för Åbo Kulturhuvudstad 2011.


1998 hade Stockholm äran att vara Europas kulturhuvudstad. Nästa år är det dags för finska Åbo, som tillsammans med Tallin är kulturhuvudstad 2011.

Jung, som tidigare i veckan vann uppdraget för Telias lågprisvarumärke Halebop, har nu kammat hem pr-uppdraget för kulturhuvudstaden Åbo.

– Det har varit en mycket bra vecka. Först med Halebop/Telia och sedan detta, säger Claes Bodén, vd för Jung Relations och förtsätter:

– Det är roligt att jobba med finnar och kultur.

Kulturhuvudstadsprogrammet beskrivs som EU:s mest betydande kulturinitiativ. Åbos devis för satsningen är ”Åbo eld och lågor”, eller på engelska ”Turku on fire”.

Huvudman är stiftelsen Åbo 2011. Studenter vid kostakademin vid Åbo Universitet har gjort denna film som ska marknadsföra kulturhuvudstaden Åbo.

<object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dGhi5N-69Bk&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/dGhi5N-69Bk&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.