Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Jung prisas för bästa pr-kampanjen

Publicerad: 19 April 2018, 18:56
Uppdaterad: 20 April 2018, 06:07

GULDÄGGET. Jungs kampanj "Den nya rikssvenskan" för Lernia tar hem Guldägg i kategorin PR.


Ämnen i artikeln:

Guldägget

Juryns motivering lyder:

"Det krävs mod att ifrågasätta normer. I det här fallet så vågade man dessutom ifrågasätta något som varit orört och heligt för en hel nation. Med stor förståelse för omvärlden och mediernas agenda visar årets vinnare att man vet hur man förtjänar sitt utrymme, och ger alla röster den plats de förtjänar i samhället. Årets Guldägg i kategori PR går till 'Den Nya Rikssvenskan'".

Silverägg

Uppdragsgivare: Fotografiska Bidragsnamn: Det Ojämställda Priset Byrå: Ord&Bild

Uppdragsgivare: IKEA Sverige Bidragsnamn: IKEA Pee Ad Byrå: Åkestam Holst

Uppdragsgivare: Visit Sweden Bidragsnamn: Sweden On Airbnb Byrå: Forsman & Bodenfors

Uppdragsgivare: IM Individuell Människohjälp Bidragsnamn: The Humanium Metal Initiative Byrå: Great Works / Åkestam Holst

Diplom

Uppdragsgivare: The Global Village Bidragsnamn: Järvaveckan Byrå: Prime Weber Shandwick

Uppdragsgivare: Scouterna Bidragsnamn: Scout View Byrå: Garbergs

Uppdragsgivare: Adobe Bidragsnamn: The Original Brushes Of Edvard Munch Byrå: Abby Priest

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev