Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Jung kan bli bäst i världen

Publicerad: 28 September 2015, 07:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:50

Jung går upp mot Trigger i kampen om att bli världens mest kreativa pr-byrå.


Ämnen i artikeln:

JungSabre Awards

Pr-byrå-rankingen The Holmes Report släpper nu finalisterna till utmärkelsen ”Global agency of the year”, ett slags VM i pr.

Mer än 400 tävlande bidrag har kokats ned till ett fåtal nominerade i tio kategorier.

Det är till allra största del en affär för de stora nätverksbyråerna, som dominerar många kategorier.

Bland jättarna, de globala nätverken, är det WPP-ägda Cohn & Wolfe samt Ogilvy PR, oberoende Edelman, Omnicom-ägda Fleishman Hillard och IPG-ägda Weber Shandwick som gör upp om titeln för bästa byrå alla kategorier.

Den svenska representationen står Jung Relations för.

Byrån tävlar mot Golin, Marina Maher Communications, Unity och norska Trigger om att bli utsedd till den mest kreativa pr-byrån i världen.

Jung Relations har tidigare kommit på en andraplats i The Holmes Reports ranking, då byrån slog Prime men fick se sig slagen av Unity.

Vinnarna avslöjas på Global Sabre Awards i Miami den 28 oktober.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

JungSabre Awards

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.