Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Jung biffar upp inom företagskommunikation – värvar från Westander

Johan Nyman norpas från Westander för att leda Jungs arbete med företagskommunikation.


Publicerad 2015-10-28 12:55
Uppdaterad 2015-12-06 20:24

Ämnen i artikeln:

Jung

Dela artikeln:

Pr-byrån Jung redovisade, efter flera år av tillväxt, minskad byråintäkt och resultat under 2014. Tidigare i år tog mediebyrån Mediacoms forne digitalchef Jimmy Rodhelind över som vd för byrån.

Jung har förtjänat ett rykte som en framgångsrik byrå främst inom konsument-pr, med en populärkulturell approach till pr.

Nu växlar Jung upp inom företagskommunikation, så kallad corporate communications.

Ex-journalisten Johan Nyman norpas från konkurrenten Westander. På Jung blir han ansvarig för byråns erbjudande inom corporate communications.

– Vår ambition är att gå ut lite hårdare på det området, säger Jimmy Rodhelind till Dagens Media.

Han menar dock att Jungs erbjudande kommer att skilja sig från konkurrenternas dito.

– Vi vill skapa ett corperbjudande som är på ”Jung-vis”. Vi vill bryta igenom på ett smartare sätt genom att använda samtiden och det populärkulturella arv som vi har, säger Jimmy Rodhelind.

Johan Nyman värvades av Westander i slutet av 2014. Han kom då från rollen som redaktör för ”Rapport” och ”Gomorron Sverige” på SVT. Johan Nyman har tidigare jobbat för ”Kalla Fakta” på TV4 samt på Svenska Dagbladet och Sydsvenskan.

LÄS ÄVEN:

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.