Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Johnson & Johnson till Cohn & Wolfe

Publicerad: 4 April 2014, 08:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:42

Cohn & Wolfe får uppdraget att kommunicera åt läkemedelsbolaget på den nordiska marknaden.


Ämnen i artikeln:

Cohn Wolfe

Johnson & Johnson är, med varumärken som Ipren, Nicorette och Imodium, en stor aktör på marknaden för läkemedel.

Efter en upphandling blir det nu pr-byrån Cohn & Wolfe som får uppdraget att jobba för Johnson & Johnson Consumer Nordic.

Pitchprocessen pågick under en lång tid och leddes av Max Apéria, byråvalsrådgivare på Sveriges Annonsörer.

– Det känns jätteroligt, och det är extra kul att bli vald efter en process som pågått under en så lång tid, där man har fått visa vad man kan, säger Marta Karlqvist, vd för Cohn & Wolfe, till Dagens Media.

Finns det något som är extra viktigt när man marknadsför läkemedel?

– Det finns väldigt mycket regler kring hur man får kommunicera. Det är ju en reglerad marknad, vilket gör det lite speciellt. Man måste känna till vad man får och inte får göra, och i vilka olika kanaler. Men vi har Sveriges största team för läkemedel, och har bra koll på det där, säger Marta Karlqvist.

LÄS OCKSÅ:

Pär Ullrich

Ämnen i artikeln:

Cohn Wolfe

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.