Byråer
John Look siktar på internationell expansion
Publicerad: 10 augusti 2010, 05:06
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:43
Med en ny vd vid rodret ska Johnlook.com växa. Nyligen lanserades en ny sajt och snart följer nya designsamarbeten.
Ämnen i artikeln:
Identity WorksÄven en internationell expansion står för dörren.
– Vi ska göra vår affärsidé bredare för kunderna för att så småningom kunna gå utomlands, säger Max Hoffmann, som tillträdde som vd i våras.
Hans uppdrag är att ta John Look till nästa nivå. Bland annat ska man erbjuda tryckerier och promotionbyråer att bli deras inhousebyrå.
– Vi visar svarta siffror, men det är ingen stor vinst att tala om. Det är nu som den stora skjutsen ska ske – vi har mycket spännande på gång.
Inom några veckor ska designföretaget presentera ett antal gästdesigners. Max Hoffmann vill dock inte avslöja vilka de är ännu.
– Det är några intressanta personligheter som vi ska marknadsföra på sajten.
Max Hoffmann tillträdde som vd i mars i år då grundaren John Mellkvist lämnade posten. Den senare är dock fortfarande delägare i bolaget, men börjar den 16 augusti på Identity Works.
Samtidigt utökar Stefan Öström, Magnus Löwenhielm och Johan Larsson sitt ägande i bolaget.