Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

John Look siktar på internationell expansion

Publicerad: 10 Augusti 2010, 05:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:43

Med en ny vd vid rodret ska Johnlook.com växa. Nyligen lanserades en ny sajt och snart följer nya designsamarbeten.


Ämnen i artikeln:

Identity Works

Även en internationell expansion står för dörren.

– Vi ska göra vår affärsidé bredare för kunderna för att så småningom kunna gå utomlands, säger Max Hoffmann, som tillträdde som vd i våras.

Hans uppdrag är att ta John Look till nästa nivå. Bland annat ska man erbjuda tryckerier och promotionbyråer att bli deras inhousebyrå.

– Vi visar svarta siffror, men det är ingen stor vinst att tala om. Det är nu som den stora skjutsen ska ske  – vi har mycket spännande på gång.

Inom några veckor ska designföretaget presentera ett antal gästdesigners. Max Hoffmann vill dock inte avslöja vilka de är ännu.

– Det är några intressanta personligheter som vi ska marknadsföra på sajten.

Max Hoffmann tillträdde som vd i mars i år då grundaren John Mellkvist lämnade posten. Den senare är dock fortfarande delägare i bolaget, men börjar den 16 augusti på Identity Works.

Samtidigt utökar Stefan Öström, Magnus Löwenhielm och Johan Larsson sitt ägande i bolaget.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Identity Works

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev