Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

JG Communication ökar omsättningen

Publicerad: 24 Juli 2015, 12:14
Uppdaterad: 14 September 2016, 11:59

Contentbyrån JG Communication, som nyligen gick ihop med Citat, ökade sin omsättning med 10 procent förra året.


Ämnen i artikeln:

JG Communication

Omsättningen för 2014 var 104 (94) miljoner kronor.

Rörelseresultatet och resultatet efter finansiella poster landade på 5,3 miljoner kronor, jämfört med 5 miljoner kronor 2013.

Resultatet före avskrivningar (EBITDA) var 6,4 miljoner kronor 2014, jämfört med 6,6 miljoner kronor föregående år.

– Vi är nöjda med resultatet. Vi hade en ökad tillväxt på över tio procent och hade också en ökad lönsamhet. Vi kunde göra en bonusutbetalning till personalen vilket var kul. I det stora hela är vi nöjda med 2014, säger Christian Sahlgren, vd på JG Communication, till Dagens Media.

JG Communication ser fortsatt god efterfrågan på kommunikationstjänster under 2015.

"Vi förväntar oss en särskild ökning av efterfrågan inom strategier, sociala medier och digital kommunikation. Däremot ser en svagare efterfrågan på printbaserade produkter och enklare tjänster, delvis drivet av att kunderna väljer att utföra sådana tjänster själva", skriver styrelsen i bokslutet.

JG Communication är en av Sveriges största contentbyråer och ägs av den finska kommunikationskoncernen Nordic Morning, som också äger Citat. Den nya byrån Sitrus väntas ha 190 medarbetare och omsätta över 200 miljoner kronor.

– Bolagen går ihop den första september så vi jobbar massor med det nu såklart. Det blir en spännande höst, säger Christian Sahlgren.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

JG Communication

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.