Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

JG Communication hjälper Greenpeace med värvningen

Publicerad: 27 Augusti 2013, 07:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:36

Greenpeace har anlitat JG Communication med uppdraget att "revolutionera" miljöorganisationenens rekrytering.


I uppdraget ingår bland annat rådgivning, design samt en programvara i form av en tablet-presentation som ska ge Greenpeace ett nytt grepp i marknadsföringen – och hjälpa organisationens värvare att rekrytera bidragsgivare.

– Tanken är att värvare på ett snabbt och smidigt sätt ska kunna visa folk på gatan vad organisationen gör för miljön. Presentationen via tablet sparar en massa tid, och eftersom registreringen av en ny medlem görs direkt på plats kan kommunikationen starta omgående, till exempel med sms, säger Christoffer Pertoft, art director på JG Communication, i ett pressmeddelande.

Sedan tidigare producerar JG Communication också Greenpeace tidning Action som har en upplaga på 130 000 exemplar.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.