Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

JCDecaux-topp startar eget

Utomhusbolaget JCDecaux tappar den kreative chefen Tobbe Christell efter elva år. Istället ska han starta eget.


Publicerad 2013-01-07 12:41
Uppdaterad 2015-12-06 13:59

Ämnen i artikeln:

JCDecaux

Dela artikeln:

Som kreativ chef på JCDecaux startade och drev Tobbe Christell utomhusbolagets Innovate-avdelning. Det är ett affärsområde han nu tar med sig när han startar det egna bolaget Havelle Media.

– Jag har funderat på det här länge och det finns ett behov. Särskilt från de andra aktörerna, säger Tobbe Christell till dagensmedia.se.

Hur känns det att lämna JCDecaux efter elva år?

– Det känns bra. Jag gillar företaget och har alltid fått göra det jag vill, vilket har gett mig mycket. Men det känns bra att starta eget.

Med Havelle Media ska Tobbe Christell erbjuda specialiserade utomhuskampanjer och bland potentiella samarbetspartners finns bland annat flygplatser och tågstationer. Tanken är att företaget både ska fungera som inspiratör och producent.

– Jag har faktiskt redan nu några kunder, säger Tobbe Christell.

Han ser sig däremot inte som en konkurrent till JCDecaux.

– Detta är något som gynnar både JCDecaux, de andra utomhus-aktörerna och inte minst annonsören. Det känns jättekul.

Kommer du att anställa någon?

– Inte som det ser ut nu. Beroende på vilken lösning som annonsören eller reklambyrån önskar sätter jag istället ihop en projektgrupp utifrån mitt egna kontaktnät.

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.