Byråer
JC tappar marknadschefen efter vd-bytet
Publicerad: 29 oktober 2014, 09:16
Uppdaterad: 4 april 2016, 11:33
JC:s marknadschef Eleonore Säll slutar. Samtidigt avslutas samarbetet med Volontaire.
Ämnen i artikeln:
JCEleonore Säll har jobbat på JC i drygt tre år och stod bland annat bakom den uppmärksammade kampanjen med modellen Erika Linder, som stod modell för både kill- och tjejkollektionen på JC.
I samband med en omorganisation lämnar nu marknadschefen bolaget.
– Vi har haft ganska många ägarförändringar och ledningsförändringar den senaste tiden. Vi hade ett spår med Erika-kampanjen, som skulle tas vidare i höst, bland annat med nytänkande tv-format, men den nya vd:n hade en helt annan strategi, säger hon till Dagens Media och fortsätter:
– Vi ser olika på kommunikation och jag kände att det blev för stor kontrast mot det vi påbörjat. Men jag älskar JC och hoppas verkligen att nya ägaren lyckas vända bolaget.
Det var i juni som Thomas Behring tog över som ny vd på JC. Som en följd av ledningsbytet avslutades också samarbetet med Volontaire, som valdes till klädkedjans huvudbyrå för bara ett år sedan.
– Volontaire hamnade lite i kläm när vi bytte ägare och vi hann aldrig ta ut någon kampanj med dem. Erika-kampanjen gjorde vi själva. Det blev lite konstigt för Volontaire, men det handlar inte om att någon var missnöjd. Den nya vd:n ville gå mot en annan typ av byrå som fokuserar på utbudskommunikation, säger Eleonore Säll.
Vad ska du göra nu?
– Jag har lite på gång, både egna projekt och eventuellt att gå vidare i branschen, men det är ingenting jag kan prata om just nu.
Någon ersättare för Eleonore Säll finns inte. Istället är det klädkedjans vd Thomas Behring som kommer att ha det övergripande ansvaret för marknadsföringsarbetet. Nu jobbar JC med byrån We Are Group.
Se JC:s senaste reklamfilm, signerad We Are Group, nedan: