Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Jämtkraft väljer Blomquist

Publicerad: 4 Maj 2010, 11:41
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Jung von Matt mister sitt uppdrag.


Avtalet mellan Jämtkraft och Jung von Matt gick ut tidigare i år och elleverantören gick därför ut i en upphandling.

Efter en första omgång gick sex byråer vidare till en andra omgång. Högst poäng av alla aktörer fick Blomquist, som därmed kammar hem uppdraget.

– Jämtkraft har gjort bra saker med Jung von Matt och fått en stark position på marknaden. Vi hoppas kunna vidareutveckla den och göra den ännu tydligare, säger Lars Johansson på Blomquist, som blir projektledare för kunden.

I uppdraget ingår kommunikation både på riksmarknaden och i Jämtand. Jämtkraft levererar el i hela Sverige och på hemmaplan erbjuder bolaget även elnät, fjärrvärme och stadsnät.

Hur stort blir uppdraget?

– Vi har inte fått exakta beloppet än, säger Lars Johansson.

Förra året investerade Jämtkraft runt 19 miljoner kronor brutto i svenska medier.

Arbetsgrupp på Blomquist:

Lars Johansson projektledare, Janne Åkerblom creative director, Veronika Ekeberg Grannas produktionsledare, Klas Almén copywriter, Fredrik Gustafson art director.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.